Běžné problémy dětí a prevence těchto problémů
Základní terminologické vymezení problémového chování, poruch chování a emocí
Proč jsou některé třídy problémové?
Neefektivní komunikace mezi učitelem a žákem
- Datum od:
- 20.04.2016 09:00
- Datum do:
- 20.04.2016 15:30
- Místo konání:
- Penzion Šenk, Pardubice
- Druh:
- seminář
Přednáší:
Mgr. Monika Fojtáchová
Cílem semináře je seznámit účastníky se situacemi na straně dítěte, které mohou být zdrojem problémového chování dítěte. Ať už je to rozvodová situace v rodině, nízká socioekonomická úroveň rodiny, či nepřijetí dítěte kolektivem apod. Přístup lektorky k možným příčinám nepříznivého chování dítěte se opírá zejména o neuspokojení potřeb dítěte, které svým neproduktivním chováním upozorňuje na neuspokojivou situaci. Pedagogové formou komunikačních cvičení a také prožitkových her získají větší vhled do pocitů a potřeb žáka a tím i motivů žákova nepřijatelného chování. Prožitková cvičení umožní učitelům také sebereflexi a uvažování