OHROŽENÉ DÍTĚ A JEHO VČASNÁ DETEKCE PEDAGOGEM

Definice „Ohrožené dítě“
Sociálně - znevýhodněné dítě, rodinné prostředí s nízkou socioekonomickou úrovní, nízkým sociokulturním postavením, s rizikovými projevy chování v rodině, příčiny, příznaky
a projevy
Potřeby dítěte a jejich naplňování v rodině

Tato akce byla zrušena.
Datum od:
06.03.2016 08:30
Datum do:
06.03.2016 08:30
Místo konání:
Penzion Šenk, Pardubice
Druh:
seminář

Přednáší:

Mgr. Mgr. Monika Fojtáchová

Pedagogové se seznámí s projevy ohroženého dítěte, a dále, jak se projektují tato ohrožení do chování dítěte. Důraz je kladen na odpovědnost pedagogů a vychovatelů pracujících s dětmi při naplňování základních psychických, emocionálních a sociálních dětí v prostředí školy. Profesionalita metodiků prevence, učitelů, vychovatelů a výchovných poradců je základním předpokladem pro efektivitu preventivních aktivit a participaci dětí. Vzdělávání metodiků prevence, učitelů a výchovných pracovníků je vedeno k prohlubování znalostí a dovedností v oblasti opatření na ochranu dětí před negativním dopadem nízké sociální a ekonomické úrovně rodiny, před zanedbáváním, zneužíváním a týráním. Pedagogové si prakticky vyzkouší varianty a způsoby posuzování situace ohroženého dítěte z hlediska naplnění vývojových potřeb dítěte. Při posuzování situace ohroženého dítěte se zaměří i na oblast rodinného prostředí a rodičovskou kapacitu. Praktickým nácvikem pedagogové posílí svoji kompetenci včasné detekce ohroženého dítěte.

Přiložené soubory